Reklamační řád
společnosti KLEMPOSTAV HORŠOVSKÝ TÝN s.r.o. pro internetový obchod
1.Společnost KLEMPOSTAV HORŠOVSKÝ TÝN s.r.o., IČO: 252 10 386, se sídlem Krátká 100, 346 01 Horšovský Týn, dále označena jen jako „Prodávající“, vydává tento reklamační řád upravující způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného zákazníkem prostřednictvím rozhraní internetového obchodu Prodávajícího na adrese www.klempirsky-obchod.cz.
2. Podmínky reklamace vad zboží zakoupeného zákazníkem-podnikatelem či spotřebitelem neupravené tímto reklamačním řádem se řídí příslušnými zákonnými ustanoveními, zejména ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění.
3. Prodávající odpovídá za vady, které má zboží v okamžiku jeho převzetí zákazníkem. Zákazník je proto povinen zboží bez zbytečného odkladu při převzetí řádně prohlédnout za účelem zjištění jeho vad, zejména nesouladu jeho množství, jakosti, kvality, funkčnosti, příslušenství a provedení s uzavřenou kupní smlouvou a jeho souladu s požadavky právních předpisů a technických norem. Je-li zboží přepravováno prostřednictvím dopravce nebo zaměstnance Prodávajícího, zákazník zboží za jeho účasti prohlédne. Vzhledem k charakteru zboží zejména jde-li o svody a žlaby je v zájmu zákazníka zásilku rozbalit, kdy může i při neporušení obalu během přepravy dojít k jejich promáčknutí, přičemž takovou škodu uplatní Prodávající vůči osobě provádějící dopravu zboží. Neumožní-li osoba provádějící přepravu zákazníkovi za její účasti zboží rozbalit a prohlédnout, zapíše zákazník do přepravního či dodacího listu údaj „převzato s výhradou“ a následně zboží bez zbytečného odkladu prohlédne a zjištěnou vadu vytkne vůči Prodávajícímu.
4. Práva z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud vadu sám způsobil nebo se jedná o vadu, pro kterou byla ujednána nižší kupní cena zboží a dále u použitého zboží vada odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí zákazníkem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Vadou věci také není její opotřebení způsobené obvyklým užíváním.
5. Zákazník může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí a v případě použitého zboží v době 1 roku od převzetí, jestliže není Prodávajícím poskytnuta záruka za jakost delší. V případě opakovaného vytčení vady stejného zboží, se doba dvou let prodlužuje o dobu, po kterou zákazník nemohl zboží užívat.
6. Zákazník může vadu zboží vytknout v písemné podobě zaslané na adresu sídla Prodávajícího, v elektronické podobě zaslané na níže uvedený email Prodávajícího či osobně v každé provozovně Prodávajícího, kde se prodává obdobné zboží, případně v jeho sídle, pokud není Prodávajícím k provedení opravy zboží v konkrétním případě určená jiná osoba. Kontaktní osobou pověřenou Prodávajícím k řešení reklamací je:
pan Pavel Vrba, email: obchod.plzen@klempostav.com nebo obchod@klempostav.com,
tel. + 420 377 223 442, fax +420 377 946 220, Provozní doba provozoven je uvedena na internetových stránkách prodávajícího www.klempostav.com/kontakty.
7. Pro usnadnění prokázání zakoupení zboží u Prodávajícího doporučujeme zákazníkovi předložit při vytčení vady alespoň kopii dokladu o koupi zboží, ze kterého bude patrné, jaké zboží s jakou kupní cenou a kdy zakoupil.
8. Prodávající je povinen zákazníkovi-spotřebiteli vydat písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem (popis vady), jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Zákazník-spotřebitel je povinen Prodávajícímu tyto údaje při vytčení vad zboží uvést, aby mohl Prodávající reklamaci v souladu s reklamačním řádem a zákonnými požadavky vyřídit.
9. Reklamace vůči zákazníku-spotřebiteli včetně odstranění vady musí být vyřízena a zákazník-spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se s Prodávajícím nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty může zákazník-spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
10. O datu, způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání vydá Prodávající zákazníkovi-spotřebiteli potvrzení. Odůvodnění zamítnutí reklamace musí být zákazníkovi-spotřebiteli doručeno v písemné formě. Tyto povinnosti má i třetí osoba určená Prodávajícím k provedení opravy zboží.
11. Má-li zboží vadu, může zákazník-spotřebitel požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnáním s druhým nepřiměřeně nákladný vzhledem k významu vady, hodnotě, kterou by zboží mělo bez vady a obtížím spojeným se způsobem odstranění vady pro zákazníka-spotřebitele. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
12. V případě zákazníka-spotřebitele Prodávající převezme zboží k odstranění vady zboží na vlastní nálady a vyžaduje-li to demontáž zboží, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem zboží před tím, než se vada projevila, Prodávající provede demontáž vadného zboží a montáž opraveného nebo upraveného zboží, anebo uhradí náklady s tím spojené.
13. Nepřevezme-li si zákazník spotřebitel či podnikatel zboží do 14 dnů ode dne doručení vyrozumění Prodávajícího o možnosti jeho převzetí po opravě, má Prodávající právo na náhradu za uskladnění zboží dle čl. 5 odst. 5.12. Všeobecných obchodních podmínek Prodávajícího ( VOP ).
14. Vedle práva zákazníka-spotřebitele na odstranění vady zboží má tento právo na přiměřenou slevu z jeho kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy pokud:
- Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v zákonné nebo ujednané lhůtě;
- vada zboží se projeví opakovaně;
- vada je podstatným porušením kupní smlouvy;
- z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností je zjevné, že vada nebude odstraněna v dohodnuté nebo zákonné době nebo bez značných obtíží pro zákazníka-spotřebitele.
15. Přiměřená sleva je rozdílem mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží.
16. Je-li vada zboží nevýznamná, nemá zákazník-spotřebitel právo od kupní smlouvy odstoupit.
17. V případě odstoupení zákazníka-spotřebitele od kupní smlouvy mu Prodávající vrátí kupní cenu způsobem, jakým ji přijal, ne-li dohodnuto jinak, poté, co obdrží zboží nebo co mu zákazník-spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal.
18. Zákazník má právo v případě uznané a oprávněné reklamace na náhradu nákladů, které v souvislosti s ní účelně vynaložil. Právo na náhradu nákladů musí zákazník uplatnit nejpozději do jednoho měsíce od skončení lhůty pro vytčení vad zboží. Pokud reklamace nebyla oprávněná, má Prodávající právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s posouzením a vyřízením reklamace včetně nákladů spojených s převzetím a případnou demontáží zboží dle čl. 12. reklamačního řádu.
19. Tento reklamační řád se vydává ke dni 5.9.2024 a nahrazuje jeho předchozí znění.